Analiza techniczna - Polnord

Za każdym razem, gdy analizowałem technicznie  pojedynczą spółkę to wpis kończył się propozycję gry. Oznacza to, że zawsze byłem nastawiony prowzrostowo. Tym razem, mój wpis będzie analityczny. Sam jestem ciekaw w którą stronę spółka pójdzie. 

Sprawdź szczegóły tutaj


A chodzi tu o spółkę Polnord.


Na wykresie tygodniowym można wykreślić wieloletni trend spadkowy - czerwone strzałki.
Jednak, w tym roku spółka zachowuje się wzrostowo, a pozytywne swingi można wyrysować już od 2,5 roku.

Sytuacja z pewnością nie jest rozstrzygnięta. A co widać na wykresie dziennym?


Trójkąt zwyżkujący, z którego kurs wyszedł górą, a następnie wszedł w krótkoterminowy kanał spadkowy. Moją uwagę zwrócił również bardzo zaniżony STS oraz MACD, któremu niewiele brakuje do wygenerowania sygnału kupna. Poprzednio, MACD dwa razy bezbłędnie wskazał bardzo dobre miejsce to zajęcia pozycji. RSI jest neutralny.

Spójrzmy bliżej.

Z bliska, wykres wygląda ewidentnie prowzrostowo.

Zaznaczyłem strzałkami trzy świeczki, którym towarzyszył wysoki wolumen:
  • świeczka wybijająca z trójkąta, 
  • świeczka, która ustanowiła ostatnie dno swingu i obronę linię wsparcia trendu wzrostowego,
  • świeczkę, która pokonała dwa opory - poziom 11,5 zł (górny opór trójkąta) oraz opór krótkoterminowego kanału spadkowego.
Ostatnia świeczka jest główną przyczyną zwrócenia mojej uwagi na ten wykres. 

W którą stronę pójdzie kurs? 

Im bliższy wykres, tym lepsza sytuacja do wzrostów. Jednak, długoterminowo jesteśmy bardzo blisko wieloletniego oporu trendu spadkowego.


Analizy Cornix




Sprawdź szczegóły tutaj

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Analizy Cornix © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka